wiosenne przemeczenie

Jak pokonać wiosenne przesilenie i przygotować się do lata

Znów nadszedł ten czas w roku, kiedy za oknem robi się coraz cieplej, a Ciebie rozpiera pozytywna energia. Czasem jednak zdarza się, że promienie słońca podkreślają szarą cerę i fioletowe cienie pod oczami, a Ty jesteś zmęczona, rozdrażniona, potrzebujesz więcej snu. Możesz martwić się o swoje zdrowie i szukać pomocy lekarza. Niepotrzebnie! Wiosenne przesilenie to nie choroba, tylko stan przejściowy i razem z ekspertami z Anlaya Day Spa podpowiadamy, jak je zwalczyć i przygotować się do lata.

wiosenne przemeczenie

Odchudzanie – dieta, dietetyk, czy zabieg wyszczuplający?

Po pierwsze, zmień sposób odżywiania. Unikaj słowa „dieta”, a także niebezpiecznych internetowych diet, takich jak dieta kopenhaska czy dieta baletnicy. Zamiast tego wprowadź do swojego menu kilka modyfikacji: włącz do swojego jadłospisu sezonowe warzywa i owoce. Jabłko dołączone do śniadania, sałatka do obiadu i pomidor do kolacji dostarczą Twojemu organizmowi niezbędnych witamin. Wybieraj zdrowsze alternatywy – jogurt grecki zamiast śmietany, indyk zamiast wieprzowiny, pieczenie zamiast smażenia. Nie zapomnij o piciu wody – podziękuje Ci za to nie tylko Twoja cera – odpowiednie nawodnienie poprawia trawienie i znosi objawy zmęczenia. Jeśli planujesz redukcję masy ciała, koniecznie wybierz się do dietetyka, który dokładnie ustali Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i dopasuje właściwie zbilansowaną dietę. Zdaniem Marty Kawińskiej – psychodietetyka z Anlaya Day Spa odpowiednio dobrana dieta połączona z umiarkowanym wysiłkiem fizycznym i wsparciem dietetyka są kluczem do trwałej zmiany nawyków żywieniowych i utraty wagi. Jeśli zależy Ci na szybkich rezultatach, wybierz się do kosmetyczki na zabieg wyszczuplający, który usunie z Twojego organizmu nadmiar wody oraz podskórną tkankę tłuszczową, wymodeluje Twoje ciało i je ujędrni.

Aktywność fizyczna – rower czy fitness?

Po drugie, włącz do swojego planu dnia porcję ruchu. Nie musisz spędzać godzin na siłowni – zdaniem lekarzy-kardiologów już pół godziny umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie korzystnie wpływa na nasze serce. Zamiast windy, wybierz schody, a po kolacji zamiast telewizji wybierz spacer. Jeśli dojeżdżasz komunikacją miejską, wysiądź na wcześniejszym przystanku. Jeśli jesteś posiadaczką własnych czterech kółek, parkuj dalej od wejścia do sklepu. Jeśli lubisz jeździć na rowerze, rozważ dojeżdżanie na nim do pracy. Kluczem jest systematyczność – jeśli brak Ci motywacji do samodzielnej aktywności, zapisz się na zajęcia fitness. Te niewielkie zmiany codziennych nawyków nie będą znacząco wpływać na Twój plan dnia, natomiast szybko zauważysz ich pozytywne skutki, np. w postaci lepszego samopoczucia, poprawy sprawności fizycznej lub utraty wagi.

Jak pokonać stres

Po trzecie, pamiętaj o zachowaniu równowagi. Stres w pracy, konflikty rodzinne, nadmiar obowiązków, używki i niewłaściwy styl życia – wszystkie te czynniki mają wpływ na nasze zdrowie i wygląd. Nadmiar stresu negatywnie wpływa napięcie mięśniowe, zwłaszcza mięśni głowy i szyi, co może prowadzić do bólów kręgosłupa, trudności z zasypianiem, a także bólów głowy. Zdaniem ekspertów z dziedziny medycyny i fizjoterapii z Anlaya Day Spa, ulgą przy takich dolegliwościach może być masaż: klasyczny, relaksacyjny, lub masaż tkanek głębokich, zwany też tajskim. Masaż klasyczny należy do najczęściej wykonywanych metod relaksacyjnych ciała i jest polecany osobom z dolegliwościami bólowymi ze strony kręgosłupa.  W trakcie zabiegu masażysta wykonuje intensywne i dynamiczne ruchy, które rozluźniają mięśnie i odprężają ciało. Masaż relaksacyjny jest polecany osobom cierpiącym na zaburzenia koncentracji, nerwice i zaburzenia nastroju, towarzyszy mu często aromaterapia i muzykoterapia. Zabieg rozpoczyna się od delikatnego głaskania, które pobudza krążenie, następnie można się spodziewać powolnego i rytmicznego ugniatania, rozcierania i oklepywania. Zakończony jest również techniką głaskania, która ma uspokoić system nerwowy i dać ostateczne rozluźnienie.